Siffror!!

Allt detta tjat om siffror BMI och hit och dit!!
För det första så är det inte siffrorna på vågen som skall bestämma hur man mår....
Jo visst till en viss del är det väl klart att det spelar roll...
Är man mycket överviktig eller underviktig så har det ju en fysisk påverkan...
Men annars så är det ju inte skillnaden på några kilon som skall bestämma om man är lycklig eller inte!!



Så har jag ju levt mitt liv i många år!!
Men spelar inegn roll vad det stod för siffra... För ändå var man ALDRIG nöjd!!
Nu äger jag inte ens en våg längre...
Utan det är helt hur jag känner mig som jag mår!!
Så känner jag att jag e förjävla snygg en dag...
Ja tro faan då e jag de med!!
Å har jag en sunk dag.. ja då e de helt enkelt så!!!

Men iaf.. åter till detta med BMI som jag tänkte ta upp lite!!
För det är verkligen så oerhört vilseledande!!
För muskler väger mer än fett... så då har man ju automatiskt ett högre BMI och kan då lika väl räknas som fetma eller övervikt... även fast man inte är det!!!
Och sedan alla dessa olika anspråk om vart gränsen går till underviktg...
En del säger 18, endel 19 och en del 20....
Det är jätte vilse ledande!!
Men i de senaste behandlingarna jag vart så har de gränsen vid 20...
För då har man en ytterst liten reserv om man skulle bli sjuk eller vad det må vara...

Men då är det ju det.. att i tex Thailand där de är kortare och gennerellt mindre.. jag då måste ju gränsen vara lägre äbn för oss här i Norden som är större!!
Så de har sagt att 20 är den nordiska gränsen!!

Men sen är ju det ju även skillnad mellan en manlig kropp och en kvinnlig kropp...
Så där missvisar det ju även på BMI..
För kvinnor har ju större fett procent än vad en man har..
Vi har bröst, behöver höfter för att kunna föda osv!!
Så jag tycker helt enkelt att de skall ta och tänka om vad det gäller BMI och komma fram till någon bättre mätning!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0