Bara DU!!

Många tänker att ja bara jag söker hjälp så blir det bra!!
Jag blir fri och frisk...
Men riktgt såååå enkelt e de ju faktiskt inte!!
Du får hjälp med verktyg och vägledning...
Men i slutändan så är det BARA DU som kan göra förändringen!!

Tro mig jag vet....
När jag första gången blev inlagd tänkte jag..
Faan va bra, de kan ju sin sak.. så om en vecka e allt som det var innan!!!
Bara för i min tanke var det ju DEM som kunde göra förändeingen hos mig och mitt beteende!!
Det klart att jag fick hjälp med verktyg och lotsning hur jag kan vända min tanke....
Men det var inte för ens JAG bestämde mig för att jag ville mer än att vara sjuk...
Mer än att leva i min Anorexi....
Först då... När jag vågade ta det steget... Då började jag SAKTA men SÄKERT bli bättre!!!
Och nu är det då ca 4 år senare.... Kontra det med min vecka som jag trode det skulle te!!!

Det är ju först nu efteråt som JAG inte kan förstå hur jag kunde tillåta det att gå så långt!!
Tänk om jag vetat det jag vet idag, och vilken tid det tar...
Då hade jag nog inte gjort det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0