Saker på G!!

Idag så har jag vart hos en väninna och övat på mitt föredrag!!!
Det gick bra och hon tycke att upplägget och allt var bra..trotts att jag satt och knopade ihop hela föredraget igår kväll och det sista i morses..
Men fick massa bra feed back av henne och tips och råd:D
Det är ju såhär att jag har väldigt mycket projekt på G nu.. Där bland åka ut och hålla föredrag!! om anorexia!!
Så just nu har jag ett sammarbete med Sensus i skövde där vi håller på att spåna lite och frammställer produktblad!!
Så på torsdag skall jag dit och visa vad jag har att leverera:)
Är även med i ABK, där vi har lite olika projekt på G.. Närmast är skolmässan v 44. då vi kommer stå i Svenska mässhallarna och representera ABK!!

Kommentarer
Postat av: Milla

Hejhej:) Tycker det är bra det du gör, att föreläsa om anorexia. Det behövs verkligen i dagens samhälle ed dessa sjuka skönhetsideal och tjejer som mer eller mindre blir påtvingade detta skönhetsideal av sammhället, media, kändisar som kissie m m...

Jag försöker själv gå upp i vikt. Har haft problem med att gå upp i vikt i hela mitt liv. Har vart sjuk som liten och lite dåoch då...har problem med magen. Så har blivit opererad ett par ggr. Och varje gång går man ner i vikt. Sist gick jag ner 9kg och det har tagit 6 år att gå upp i vikt och komma upp till vikten jag hade innan tarmvredsoperationen. Jag kämpar nu för att gå upp ytterligare minst 10 kg till. Då har jag nått min drömvikt:) Så cred till dig för att du gör detta:) Pga detta skönhetsideal om att vara smal och så så skriver jag inte hur mycket jag väger i min blogg utan bara hur mycket jag gått upp, för att visa att jag verkligen vill gå upp i vikt och inte bidra till att någon tjej får anorxia eller att sjukdomen blir värre. Vill försöka visa att det är inte så jävla kul att vara smal. Jag hatar det:( Så svårt att hitta kläder, man känner sig benig och knotig, man mår sämre fysiskt...man blir lättare sjuk m m...

Tack för en bra blogg:) MvH: Milla:)

2011-10-24 @ 16:38:58
URL: http://lifeasitis.favs.se/
Postat av: Jela

Hej Milla!

Kul att du kikar in här:D

Ja det är viktigt att dt kommer ut mer.. Vet bara när jag blev sjuk.. Att man visste inget, och att anhöriga inte alls viste vart man skulle vända sig för att få hjälp när en anhörig inte klarar av att äta!!

Så det är därför jag vill komma ut med dels när jag läser för vuxna.. Mer mina tankar, hur kan man uppmärksamma, vad kan man göra. Och till unga kommer jag vända mig mer om ideal, vad är egentligen hälsosamt osv.. Och inget om hur jag tänkte osv.. För att inte väcka en björn som sover!!



Vet du... Det värmer mitt hjärta mycket när du säger att du kämpar för att gå upp i vikt och vill det!! För risken är ju bara sååå stor, att blir man för mager så kommer anorektiska tankar automatiskt pga att man har olika brister och hjärnan inte får den energi den behöver!!!



Kämpa på tjejen... Och vill du ha tips å så för att få fart på uppgången så vet jag en del;P

Ha de gott tjejen!!

2011-10-24 @ 22:35:39
Postat av: Milla

Hejhej:) Tack för att du svarade:) Ja förutom att slå mig ner och bilda familj så är det drömmen att gå upp i vikt och nå min drömvikt. Och att se hälsosam ut och må bra min största dröm:) Vill inget hellre än att gå upp i vikt. Så jag kämpar kämpar och kämpar:) Skulle gärna vilja höra dig förelsäa. Jag hörde en kvinna föreläsa om anorexia i sexan. Och bestämde mig då att jag ska inte ha den sjukdomen, utan då så började min riktiga kamp om att gå upp i vikt. Och efter det blev jag mobbad av några på skolan för att ha anorexia, det var bland det värsta jag vart med om. Det händer nu också att folk frågar om man har det, folk kommer fram till en tar en i armen och frågar om man mår bra och om man äter ordentligt. Det är så pinsamt och jobbigt att dom antar det utan att känna mig som person och veta hur min bakgrund vart. Jag har problem med magen och jag har svårt att gå upp i vikt. Vill så gärna få folk att förstå att jag är inte smal v eget val.. Och att det inte är kul att vara smal. Man blir juh oftare sjuk och man får jävligt svårt att bli med barn. Min doktor sa att jag måste gå upp minst 10kg för att kunna fungera normalt i min kropp...så min hälsa blir bätre. Och för att kunna skaffa barn måste jag ockå gå upp minst 10kg. Det borde dom tjejerna få veta dom som är smala och bantar och som förnekar att dom har anorexia. Att det tär på kroppen och hjärnan. Och att det minskar chanserna att kunna få barn drasiskt.

Jag blev jätteglad du blev glad för att jag kämpar för att gå upp i vikt. För vissa unga tjejer man träffar säger bara: varför vill du gå upp i vikt...du som är så smal? Dom fattar det inte och det gör mig så arg och ledsen:(

Tack för stödet:) (har inget direkt stöd, ingen som hejar på mig att gå upp i vikt, så det värmer otroligt:))

Jag tar gärna emot tips på hur man går upp i vikt:) Vart man än vänder sig så ser man bara tips på att gå ner i vikt. Det hatar jag att folk bloggar om med tanke på hur samhället är idag..



Ha det bra

P.s Ska tänka på dig på torsdag.

2011-10-25 @ 20:06:34
URL: http://lifeasitis.favs.se/
Postat av: Milla

Hej igen:)

ler Jo jag förstår precis vad du menar:) Och jag tycker det är otroligt skönt och lättande att du förstår mig. Att det faktiskt finns någon som förstår hur jag känner. Då jag är en av få som faktiskt vill gå upp i vikt.

Jag har haft dietist förut och fått näringsdrycker..men fick ingen direkt info om hur jag skulle göra med dom. Så jag gick inte upp i vikt av dom:( och jag är juh laktosintolerant och får inte äta vilken mat som helst tack vare tarmvredet:( Och nu såhar jag börjat må illa och fått ont i magen av allt jag äter... Du anar inte hur många ggr jag önskat att jag kunde bli inlagd på en sådan klinik för då kanske jag skulle få den hjälp jag vill ha att gå upp i vikt:(

Skulle gärna vilja fortsätta skriva me dig, det vore kul:) Min mail: tillisen82@hotmail.com

Ha en fortsatt trevlig tisdagkväll:)

MvH: Milla

2011-10-25 @ 20:57:08
URL: http://lifeasitis.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0