Jämnvikt i livet!



En bild kan säga mer än tusen ord!!
Och denna bilden säger egentligen allt som jag vill få fram med detta inlägg...

Kroppen mår bäst av att man har en jämnvikt mellan, vila, mat och motion.. så man kan jämföra det med en liksidig triangel!
För tänk om en sida är mindre än en annan, ja då får man ingen balans...
Varken i kroppen eller livet för övrigt!!
Nu försöker jag faktiskt att leva efter denna "Teorin"..
Lyssna på kroppen, den säger ifrån om du är hungrig, och gör den det.. då betyder det ju att bränslet är slut och behöver fyllas på!!
För inte kör man en bil utan bensin!!
Och säger kroppen att den är trött, ja vila då!! För att samla kraft och ork!!
Och motion, ja det är häsosamt i många aspekter...
Men i rimlig form!!!
Så jag tycker detta tänket är jätte bra!! så jag tror på det, och jag håller på att balansera upp det hela!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0