Tänkt Fara!

Det är så vi människor fungerar!!
Och det är så en ätstörning fungerar...
Oftast så är det så att man har tänkt att man att något inte är bra för mig för då blir jag stor tex.... Och då handlar det ju om att man verkligen har prentat in den tanken att just den grejen är farlig för mig!! Och till slut så blir det en "verklig fara" och kroppen och man själv aggerar där efter... precis samma princip som flykt om det skulle komma något och jaga en... På samma sätt fungerar den tänkta faran!!

Det man då måste göra är att vända den tanken, till en positiv affirmation.. eller tanke då!!
Ex. "Min kropp behöver mat", "Jag är lika mycket värd som alla andra"!
Och så vidare...
Och sedan då att man skall ha de framför sig när man hamnar i situationer när den tänkta faran inträffar, och ha en sådan lapp i bakfickan så man kan ta upp den när något känns jobbigt och när den tänkta faran (tanken) kommer!!
För att då omvända den tanken till den possitiva affirmationen!!

För gör man det tillräckligt länge och många gånger så har det samma effekt som när man från början har omvandlat sin negativa tanke!!

hmm nu blev det lite krångligt kke!!
Men bara fråga om det är något mer specifikt ni vill veta så skall jag utveckla det hela på ett bättre sätt;P

Men jag kan ju säga att jag fick jobba mycket med detta när jag låg i Varberg.. Och det kan tyckas vara skit å pannkaka av det hela.. Och de tyckte jag med När jag skrev ner mina Affirmationer på en lapp.. som jag sedan hade framför mig på matborden när jag åt.. men det hjälper faktiskt i det långa loppet!!
Det är ju det.. Det tar tid!! Man vänder ju inte en tanke på en dag!!
Utan det är något man får jobba starkt och mycket med!! Precis som man fick göra för att från början när man fick fram sin tänkta fara!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0