Så ett frö!

Pratade med min kontackt på sensus idag!!
Och hon har fått kontackt med Friskis och Svettis i Skövde, och de har ett stort intresse på att få höra mig komma och prata om Anorexia, så till våren kommer jag att komma dit och föreläsa för dem.. så det skall bli riktigt spännande...
Och så skall hon även kika på om vi kommer lägga in en föreläsning redan nu i Höst med fast datum och plats, då vem som helst får komma och lyssna!! så jag håller mina tummar för det=)

I måndags så stod jag ju på Skolmässan i Göteborg med ABK!!
Och det var intressant och givande, jag blev faktiskt chockad över att varje person (lärare) som man pratade med och frågade om dem hade märkt av anorexia eller ätstörningar över huvudtaget hos sina elever, hade faktiskt sett eller har någon med det nu!!
Visst vet jag väl att det är vanligt, men trodde inte att det var så pass så att de kunde säga så rätt upp och ner...
Då börjar man ju faktiskt undra varför de inte gjort någon form av insats tidigare!!

Ja vi har ett stort område att beta av och arbeta med.. Så bara man får ett frö sått så är det en börja iaf!!
Jag fick iaf igång en diskussion med vakten när jag hade handlat lite tilltugg, och hon var väldig trevlig och prata med och tyckte vi gör en bra insats!!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0