OjOj!!

Ja nu händer det grejjer här!!
Jag pratatde med Sensus idag... Och som det ser ut så kommer jag nog att ha en föreläsning den 29/11 i Skövde...
Kommer få mer specifikt svar på det i morgon!!
Men.. Kommer bli riktigt kul... Nervöst... å allt va man nu kan känna på en gång!!
Roligast ska va att se vilka som kommer, men framför allt.. Vad de har för ffrågor till mig!!

Annars så har jag dratt på mig världens Bihåleinflammation nu.. Så skall slänga mig i Soffan å kurera mig för helgen!!
Det jag tänkte berätta om och ta upp idag är vad som hjälpte mig att hitta ro i min kropp!!
När man är sjuk i en Anorexia lr ätstörning över huvuvd taget.. så går man med ett ständigt driv i kroppen!! och kan inte vara still...
Något som hjälpe mig att hitta ro och kunna vara still är min älskade hund Bella..
En hund valp är precis som en Bebis...
Den skall sova, äta skita...
Och Bella kunde inte få någon ro, och vila, när jag farde runt som ett yrväder och hade min innre stress hela tiden!!
Så jag var ju tvungen till att ligga still med henne i soffan för att hon skulle kunna sova och slappna av...
Och till en början så var det riktigt jobbigt att behöva vara still så mycket tyckte jag...
Men med tiden och att man fick stå ut i den jobbiga känslan så la sig stressen, och nu kan jag ligga i soffan bara för att de e gött!!:D

Trötta vi!! Precis i början när vi köpt vår ögonsten!!


Men något annat som också har hjälpt mig är självklart behandlingarna och allt sådant då när det vart som värst!! Har jobbat mycket med basal kroppskännedom hos sjukgymnasten.. Och det är toppen tycker jag!
Men i Varberg så körde de mycket med mindfulness...
Och det har jag även tatt med mig hem och kör på här hemma.... Det är svårt och en riktigt konst!!
Men allt tar tid!! Den bästa formen av mindfulness för mig är yoga mindfulness.. för då måste jag vara medvetet närvarande när jag gör rörelsen!! Skall jag bara ligga still och Scanna kroppen så flyter jag lätt iväg i tanken och blir mycket fort rastlös!!
Men, men.. det är ett tips iaf=)

Kommentarer
Postat av: Nadja

fråga gärna nånting på min frågestund :D



http://myphotodreamss.blogg.se/2011/november/fragestund-1.html

2011-11-19 @ 21:20:06
URL: http://myphotodreamss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0