Fyrkant

Oki...detta kommer låta somen klycha.. Men det är faktiskt sant!!!
Men när manär stressad, har ångest eller vad som helst... så hjälper det faktiskt att andas i fyrkant......
Hur många gånger hörde man i te det när man hade pa ik och ångest... Men det hjälper faktiskt.. när man väl tar metoden till sig och accepterar den...
Jag tillämpar faktiskt metoden nu när jag är nervös över något eller vad det än kan vara...
sluter mina ögon.. andas in(räknar till tre), håller andan(räknar till tre), andas ut(räknar till tre), håller andan(räknar till tre)...
och så håller jagpå tills man känner att oki... nu är det bättre... eller så kan man om man tycker det är lättare... titta på något som är fyrkantigt... och så följer man sida för sida när man andas in eller ut.. och så kan man samtidigt dra en ramsa eller mantra eller bara tänka på annat prat när man gör det!!
Jag gjorde det en gång för en som var superstressad och hade ångest.. då körde vi den.. slöt våra ögon och så var jag hennes guid genom fyrkanten och vi visualiserade det hela när jag pratade...
Och det hjälpte.. samtigt som jag fick personen att skratta :D
så förakta inte fyrkanten....
utan tillämpa fyrkanten i alla situationer!!!
En sak e ju säker iaf.. att jag kommer tillämpa den på tisdag iaf phhhuuuuu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0