What it´s really about

Satt hos min frisörska igår och som vanligt så pratar man ju på och så... Men vi kom iaf in på ätstörningar för vi kom in på att jag hade vart på föreläsningen och det...
Men iaf.. Då sa hon det att jag men det är ju något som syns om någon har en ätstörning!!
Och då tände jag till lite.. Och börja dra upp att det behöver ju inte alls synas om man är sjuk i en ätstörning..
För allt sitter ju i huvet som jag sa till henne!!
Och inte bara det.. Är man bulimiker så är man oftast normalviktig, Man kan ju vara överviktig och ha en ätstörning..
Du kan vara tränings freak och ha ätstörning osv!!
Och då gick det ju upp lite för henne... Och lixom.. Ja.. men i folkmun så säger man ju att ååå hon måste vara sjuk bara för att hon är så mager..
Jaa joo.. sa jag ju då.. och vi kom in på detta...
Och det att det handlar ju oftast om något annat än bara det yttre...
Det är ju ofta ett sätt att ta ut annat illamående på..
Så som en alkoholist tar till flaskan, eller en naroman tar till droger...
Lika väl är det för en ätstörd....
Och så är det ju också när man väl är fri...
Så kan jag känna att man drar paralellen med en nykter alkoholist!!
Man kan ju ALDRIG banta, eller dra in och mixtra med maten..
För då hamnar man ju såå lätt i mönstren igen!!

Hitta en sån bra bild som jg tycker säger mycket om en ätstörning!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0