Tänk att vår önskan kan vara så stark!!



Oki... Här ser man!!
Mäniskan är INTE skapt för att se ut så som barbies, modeller, skyltdockor osv....
Men vad är det då som får industrin och modevärden att uppvisa dessa objekt att vidare utveckla dessa ideal som är helt och hållet SJUKA!!!

På bilden här ser vi en kvinna som är VACKER!!!! Och hon håller i en barbie i önskan om att få se ut som en!!
Hon är målad för det hon skulle behöva korrigera för att det skall vara korekt efter vad en barbie ser ut.....
Och slutsatsen man drar av det?!
Ja det är ju helt enkelt, att det är inte meningen att vi skall se ut så... För hade det vart det så hade man inte behövt korrigera hela sig för att man skall nå "idealet"....

Men jag förstår det inte... Varken från leverantörer, designers håll... och inte heller från gemene mans håll... Varför strävar vi efter att få se ut på det sättet för??!!!
Vad är det som är så vackert med det??!!
Och hur kan de som designers och och sådant ge ett sådant intryck av att så skall det vara!!??
Är det någonstans man verkligen kan bidra till en förändring så är det väl om man börjar förändringen där!!!
Tänk om man bytte ut modellerna mot normal kurviga tjejer, och lika så skyltdockorna.. så att de faktiskt kan ha kläderna på och visa hur de verkligen sitter.. och att man inte skall behöva nåla in dem på skyltdockorna.....
Tänk vad den förändringen kunde bidra till en helt annan syn på vad ideal är...

Tänk förr när man strävade efter att få vara frodig och kurvig, för att det var tecken på rikedom och välfärd....
Tänk om man ens kunde ha MINSTA ynka av det tänket idag... va folket och samhället skulle må mycket bättre!!
Nu menar jag inte att alla skall frossa å bara äta!! Men att man faktsikt ska kunna få äta det man vill och e sugen på...
Och inte massa med förbud, size zero, multi träning och hysteri....
Och all stress det skapar för att man inte har tränat, för att nu är det juletider med mycket gott att äta...... osv osv....
Nej.. jag tror att om man bara ändrade former på modeller, skyltdockor, osv.. så skulle faktiskt attityden ändras och folket över lag och på sikt skulle må bättre!!!!

Kommentarer
Postat av: Vampie

Du har verkligen rätt. Jag har varit alltför påverkad av hur media visar att man "ska" se ut. Idag har mitt liv förändrats till det bättre, för att jag vet att jag kan se ut hur fan jag vill. ^^

2011-12-04 @ 22:17:58
URL: http://vampie.blogg.se/
Postat av: Elly

Usch vilken hemsk bild! Och tänk alla stackars, speciellt unga, tjejer som har liknande ideal... Verkligen tänkvärt att se en sån bild!

2011-12-10 @ 00:13:04
URL: http://lyckis.webblogg.se/
Postat av: AnnieBanani

Gud jag älskar sådana här inlägg. Fer borde skriva om det i sina bloggar! Jag har tagit upp det innan också (hade den andra barbie bilden. den med en barbie i verklig storlek). Det är sjukt! Sjukt att vi egentligen låter så många barn se upp till sådant här.

När jag väl skaffar barn så vill jag itne att dem ska växa upp med sånt här.

2012-01-17 @ 00:06:47
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0