Skänker en tanke!!

Nu är det Jul helger fulla med mat, godis och allt vad det nu kan vara!!
Och så är det ju faktiskt den mest jobbigaste helgen för folk med en ätstörning... Dels för ALL mat och för alla kraven måsten, att det är så socialtoch allt...
Jag vet att för mig var det så OTROLIGT jobbigt med julhelgerna... ångest kring all mat, vad man kan och inte kan äta.. ALLT GOTT som fins att äta som man faktsikt VILL ha men INTE FÅR för ragatan....
Alla som tittar på en klappar kinden och daltar!!!
Och vet ni... trots att jag har vart fri från min ätstörning länge nu så har jag haft det lite jobbigt de senaste dagarna... Inte att jag följt tankarna och gjort fel val.. Men de har verkligen gjort sig påminda och det är FRUSTRERANDE!!
Men jag täbker inte lyssna på dem... Jag tänker äta det JAG vill ha på Julbordet, och äta det GODISET som JAG vill ha och är sugen på... Jag  vill verkligen få njuta av denna Julen, känna smakerna i maten, och få vara en av alla andra... Inte vara utanför, med MIN mat som är gjord till MIG bara för att det andra är FÖRBJUDET.....
NEJ kan ALLA andra kan jag!!!!
Så vill ge er som kämpar där ute en varm jul kram och skänka en tanke!!
Det är verkligen värt att ta det sista steget över till den FRISKA sidan, få leva, orka, kunna göra det man vill och vara FRI inte i sin lilla bubbla!!!
God Jul på er alla och ge allt... säger som alla behandlare brukar....STÅ UT & STÅ EMOT!! det går faktiskt och det hjälper faktiskt för att minska ångesten och komma över rädslan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0