Dåligt att vara snygg!!

Dåligt att vara snygg. Det är inte
alltid så kul att se bra ut, skriver sajten
Psyblog. Här är tre saker som kan vara
dåliga med att vara vacker: 1. Studier visar
att attraktiva har svårare att få jobb om
den som anställer är av samma kön, eftersom
man har en tendens att se snygga
som mer av ett hot. 2. Vackra människors
framgång tillskrivs oftare tur eller
deras utseende än deras talang.
3. Snygga kvinnor har svårare än mindre
attraktiva kvinnor att få jobb som
anses vara macho, som fängelsevakt
eller mekaniker. /TT Spektra
Dåligt att vara snygg. Det är inte
alltid så kul att se bra ut, skriver sajten
Psyblog. Här är tre saker som kan vara
dåliga med att vara vacker:
1. Studier visar
att attraktiva har svårare att få jobb om
den som anställer är av samma kön, eftersom
man har en tendens att se snygga
som mer av ett hot.
2. Vackra människors
framgång tillskrivs oftare tur eller
deras utseende än deras talang.
3. Snygga kvinnor har svårare än mindre
attraktiva kvinnor att få jobb som
anses vara macho, som fängelsevakt
eller mekaniker. /TT Spektra
Detta var en liten notis som jag hittade i våran lokala tidning!!
Och det är lite kul att de skriver sådana här saker...
Nu när vi trotts allt lever i ett sådant samhälle där många strävar efter perfektion och ideal!!

Jag drog på läpparna när jag läste detta!!
För hellre är jag vacker på insidan... Och självklar vill man väl se bra ut med... Men att det jag menar är att man är vacker som man är!!
Och är man vacker på insidan så speglar det sig på utsidan!!
Så nu tänker jag LYFTA mitt huvud=)
Och vara stolt för den jag är!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0