Autism Vs. Ätstörning

Igår var jag i Göteborg och lyssnade på en Engelsk forskare som har forskat i samband mella Autism, ADHD och Anirexia/Ätstörningar!! Det var mycket intressant att lyssna på deras upptäckter tankar och ideer!!
Och helt rätt har de att det finns samband innom de olika områderna och alla olika sjukdomar går ju ihop med varnadra!!
Och de har ju kommit fram till att det verkligen finns ett samband... Mwn då kan man ju undra hur långt dem drar den gränsen!!
För det finns ju faktisk drag som nästan är ganska så typiskt ätstörningar som de drog paralleler med Autism och ADHD!!

Så frågan är vart de drar en klinisk gräns för ätstörning Vs. Autism/ADHD....
Menar.. känns ju som att de kan göra dignoser som kan tolkas fel och då behandla för fel!!

Vet bara när jag var mycket sjuk i min Anorexia så hade jag EXTREMA tvångstankar, mönster osv.. Så då gjorde de faktiskt en utredning om jag har tvångssymtom!!
Men de kom ju sedan fram till att det  enbart var rellaterat till min ätstörning!!!
Men ändå... Tänk om de hade börjat behandla för annat än enbart ätstörning då!! *hmmmm*

Annars då... så har jag fått en ny föreläsningstid som är satt och bokad i Mars!!
Så det skall bli riktigt intressant faktiskt=)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Jag har högfungerande Autism och ADHD är utredd av Läkare Svenny Kopp på BNK i Göteborg.

Jag har haft ätstörningar från och till. Och nog kan jag säga att Autistiska personer har mer benägenhet än andra till Ätstörning då man är mer envis och har man väl kommit in i ett mönster så är det svårt att bryta det tyvärr. har haft ätstörningar till och från sedan jag var 12 år är idag 23.

2011-12-14 @ 21:53:27
URL: http://crazyemmas.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Jag har högfungerande Autism och ADHD är utredd av Läkare Svenny Kopp på BNK i Göteborg.

Jag har haft ätstörningar från och till. Och nog kan jag säga att Autistiska personer har mer benägenhet än andra till Ätstörning då man är mer envis och har man väl kommit in i ett mönster så är det svårt att bryta det tyvärr. har haft ätstörningar till och från sedan jag var 12 år är idag 23.

2011-12-14 @ 21:54:05
URL: http://crazyemmas.blogg.se/
Postat av: Lina Holgersson

Hej : )

Ville bara berätta att jag har en mängd superbra NYA tävlingar uppe.

Bland annat kan man vinna: Klocka, kläder, Tandblekning, Hårprodukt, BUS, presentkort på skor och mycket mycket mer.



Hoppas du vill delta <3



Länk till alla tävlingar:

http://linaholgerssons.blogg.se/category/tavlingar.html



Pussar och Kramar //Lina Holgersson

2011-12-16 @ 22:23:25
URL: http://linaholgerssons.blogg.se/
Postat av: silvia

Låter jätte intressant.. Har inte hört tidigare..

2011-12-18 @ 15:43:40
URL: http://silviasblogg.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0